.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نمایندگان بابل بخوانند ؛
ضرورت رسیدگی به وضعیت نابسامان مراکز درمانی بابل ؛ فردا خیلی دیر است !
شمال نیوز : آقایان نماینده ؛ چه مصوباتی برای حل مشکلات این دانشگاه از جمله اعتبارات مورد نیاز در جهت تسریع توسعه آن داشته اید؟ آیا خودتان وخانواده تان از این مراکز درمانی خدمات درمانی برای مععالجه و بستری استفاده میکنید؟....

شمال نیوز: ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری به قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پشتوانه محکمی برای جدی گرفتن توسعه برنامه های این حوزه شد.

 

دربند9 آن سیاست های ابلاغی نهادها وسازمان های مرتبط از جمله وزارت بهداشت ودرمان به عنوان متولیاصلی تولید خدمات درمانی کشور و سازمان های بیمه گر را به این نکته متذکر فرمودند که بیمار جز رنج ناشی از بیماری دغدغه ورنج دیگری نداشته باشد.

 

اما مراکز درمانی دولتی بابل که تحت نظردانشگاه علوم پزشکی این شهرستان قراردارد ، مدتی است حال خوبی ندارند.

 

اورژانس بیمارستانها ی یحیی نژاد و بیمارستان بزرگ روحانی مملو از بیمار بوده و دستگاههای تصویربرداری و سایر تجهیزات آن اگر خراب نباشد نوبت دهی فوری ندارد .حتی اگر اوضاع جسمی بیمار در مخاطره جدی قرارگیرد.

 

گزارش میدانی خبرنگار « شمال نیوز » حاکی است ؛  بیماران بسیاری از خراب بودن آسانسور و دستگاههای سیتی اسکن و تصویربرداری یا حتی قدیمی و بروز نبودن تجهیزات پزشکی این بیمارستان ابراز مشکل نموده اند.

 

قطعا دروضعیت سخت اقتصادی فعلی گه تحریم ها ی استعمار داروها وامکانات درمانی را هدف گرفته ، مراکزپرهزینه مانند بیمارستانها تحت فشارهای جدی مالی قرارداشته اند اما این مشکل تنها مربوط به بابل و این دانشگاه نیست و همه کشور درگیر آن است و مدیریت منسجم و همگون ، می تواند مانع بروز مشکلات شود که متاسفانه این مهم در دانشگاه علوم پزشکی بابل مغفول مانده است .

 

آنطور که مشخص است ،ریاست دانشگاه علی رغم توانایی هایش در علوم پزشکی به علم مدیریت خیلی باورندارد و انتصابات عجیب و غریب و بدون رعایت مکانیزم های پیشرفته علم مدیریت روزهای اول حضورش که بدون دعوت از رسانه ها و حتی انعکاس به آنان صورت گرفت حداقل این نکته را نشان می داد که بدون درنظر داشتن سوابق مدیریتی و اجرایی و یا تشکیل کمیته و فراخوان های نخبه یابی صورت گرفت و برخی از همان انتصابات زیادهم دوام نیاورد درحالیکه انتصابات مهم ترین شاخص های عملکردی مدیران محسوب میگردد.

 

مدیریت غیر هوشمندانه ریاست این دانشگاه بزرگ که منجربه حذف بسیاری از نیروهای مجرب و باسابقه گردید ، درحالیکه بضاعت این دانشگاه دراین چند نیرو که اکنون بدنه مدیریتی را دربرمیگیرند خلاصه نمیگردد.

 

بخشی از ریشه های این مشکلات برمیگردد به عدم پیگیری و نظارت مقامات شهری ازجمله نمایندگان بابل درمجلس شورای اسلامی و باید از آنان  پرسید چندباراز ازاین مراکز بزرگ وشلوغ بازدیدمیدانی داشته و مشکلات پرسنل و بیماران را پرسیده اید؟ آیا شما نماینده مردم نیستید ؟ در این ماههای واپسین نمایندگی چه پاسخی برای بیمارانی که رنج خدمات رسانی با دردبیماریشان عجین شده دارید ؟

 

آقایان نماینده ؛ چه مصوباتی برای حل مشکلات این دانشگاه از جمله اعتبارات مورد نیاز در جهت تسریع توسعه آن داشته اید؟ آیا خودتان وخانواده تان از این مراکز درمانی خدمات درمانی برای مععالجه و بستری استفاده میکنید؟

 

انتظار می رود به جای حضور نمادین در همایش ها و جلسات بی دستاورد بصورت سرزده در این بیمارستانها حضوریابید و شخصا مشکلات بیماران و مدیریتها و پرسنل را رصد نموده و چاره جویی نمائید.

 

بدون تردید برای رسیدگی به مشکلات مراکز درمانی بابل ، فردا خیلی دیر است ....

 

شهروند بابلی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مقيم ايران 25 آذر 1398
مدير مسئول سايت خبري شمال نيوز
باسلام و احترام
در خصوص نگارش موضوعاتي از اين بحث در فاصله زماني دو ماه مانده به انتخابات مجلس ؛ اينگونه به نظر ميرسد سايت وزين شما گرايش جرياني را در نظر دارد..........
خواهشمندم از طريق تحليل ميداني وآماري از طريق عموم مردم و جناب دکتر جان بابايي معاونت محترم وزير بهداشت و مديرکل اسبق علوم پزشکي مازندران پيگيري نمائيد
پاسخ ها به این نظر
.............. از بابل 25 آذر 1398
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. پس کی و چه وقت باید مشکلات را مطرح نمود. حالا زمانش نیست پس کی ؟ مشکلات بیمارستان چه ربطی به انتخابات دارد . آقای دکتر جلالی باید تلاش و کوشش شبانه روزی کند تا این مشکلات را برطرف کند والا منم می شدم رئیس دانشگاه . همه مسئولین باید خدمتگذار مردم باشند . نه به فکر پست و میز و مقام و پول و ....
نا شناس 25 آذر 1398
نظارت بر درمان علوم پزشکی بابل را به راحتی بامراجعه به بیمارستانها و مراکز درمانی و چندسوال از بیماران میتوان مشاهده کرد.من دوهفته در بیمارستان بودم حتی یکبار ندیدم مقامی برای پیگیری وضعیت بیماران به بخشها مراجععه کند.حتی مسئولان بمارستان را ندیدیم چه برسد به مقامات شهری
نا شناس 25 آذر 1398
فرماندار محترم بابل لطف کنند تشریف ببرند از چهارتا بیمار بابل کلینیک و مهرگان نظرسنجی کنند بخش دولتی پیکش
بابلی ریکا 25 آذر 1398
آقا سلام:
آن زمان که تحریم نفتی نبودیم و هر بشکه ۱۲۰ دلار می فروختیم وضعیت درمانی حال خوشی نداشت دوره هشتم مجلس%%%حالا که فروش نداریم و ارزش پول ملی سقوط کرده انتظار شق القمر داری آقای شمال نیوز...........
مطلع 25 آذر 1398
دانشگاه علوم پزشکی بابل در تمام زمینه ها اعم از پزوهشی و اداری و مالی و دانشجویی..... به پایین ترین حد خودش از بدو تاسیس تا نون گریده است. دانشگاهی که روزی از نظر اموزشی و پزوهشی در رتبه دوم کشور بودودرزمینه اداری و مالی جزئ 15 دانشگاه علوم پزشکی کشور حساب می شد متاسفانه با انتخاب اقای دکتر جلالی و انتخاب معاونین و مدیران بی تجربه و ضعیف توسط ایشان دانشگاه به شکل کلی سقوط کرد و به قهقرا رفت . وضع معاونت درمان افتزاح وضع مالو اداری و پرداختیها مفتضح وضع اموزشی همه در حال سراغدات علمی نمونه اش دکتر ...................... جهت هیات علمی شدن چند میلیون خرج می کند تا دیپلم زبان بگیرد ....وای بحال دانشگاهی که معاونین و مدیرانش این چنین هستند.اما در خصوص سرکشی دانشگاه توسط نمایندگان مجلس باید گفت هردو نماینده ضعیف بابل فقط در حال تزیق نیرو به دانشگاه هستند و سخت باهم رقابت دارند تا از همدیگر عقب نیفتندو برای هیچ کدامشان مهم نیست چه بر سر دانشگاه خواهد امداینان می خواهند باتزیق نیرو فقط شانس خودشان را در مورد انتخابات بالا ببرند. والسلام علی عبادالله الصالحین
نا شناس 25 آذر 1398
وضعیت بخش درمان در کل کشور بغرنج تر از این حرف هاست از بی مسئولیتی پزشکان گرفته تا سایر بخش ها. یک روز جمعه یا شبها به بیمارستان مراجعه کنید ببینید اصلا پزشکی غیر از پزشک عمومی می بینید. خانم من باردار بود و شب هنگام بچه سقط شد و حال خانمم هم خراب و به بیمارستان روحانی مراجعه کردیم اما دریغ از حضور پزشک متخصص. یکی از خدمه همونجا به ما گفت این پزشک متخصص نیست برید خونتون امشب رو تحمل کنید فردا برید مطب پزشک خودتون. وضعیت آزمایشگاه ها که افتضاح هست اگر کسی از بستگانتون در ازمایشگاه کار میکنه ازش بپرسید این نگرانی هست که ممکنه برخی از ازمایشات انجام نشه فقط یه جواب الکی در جواب ازمایش درج بشه. چون که از فاصله حقوقی خودشون و پزشکان شاکی هستند و هزاران مشکل دیگه
نا شناس 25 آذر 1398
اقای دکتر جلالی عزیز.
درمان بابل نیاز به تحول و تغییرات مدیریتی اساسی دارد و باید از نیروهای باتجربه و میدان دیده برااساس مصاحبه و ارائه برنامه مدیر جذب و تعیین گردد.مدیرانی که دلواپس بیمارستان خصوصی ومطب شخصی هستند نمیتوانند مسئول حوزه درمان باشند .درمان مدیر شبانه روزی میخواد.
مصرف کنتده 25 آذر 1398
متاسفانه تمام بیمارستان های مازندران با چنین مشکلاتی مواجه هستند وهیچ مسئولی پاسخگو نیست. هر روز شاهد قصورات جدید پزشکی در بمارستان ها هستیم که در برخی مواقع موجب مرگ و صدمات جسمانی شدید هم استانی هایمان میشود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.